Ciekawe przykłady marketingu sportowego

Ciekawe przykłady marketingu sportowego

Bez wątpienia większość z Nas dostrzega rosnącą popularność sponsoringu sportowego. Zapewnia on firmom znaczącą ekspozycję marki do masowego odbiorcy. Stanowi również kluczową formę powiązania prezentowanej marki z dobrymi emocjami. Według  szacunków ekspertów spodziewane są znaczące wzrosty nakładów finansowych przeznaczanych przez firmy na ten rodzaj promocji sportu. Nawet w obliczu dzisiejszej izolacji społecznej oraz narastającego kryzysu gospodarczego, ta forma marketingu sportowego, ma największe szanse na rozwój. Ludzie, bez względu na okoliczności zewnętrzne, będą korzystać z wydarzeń sportowych ZAWSZE. Nawet jeśli nie będą tego mogli robić  w relacjach na żywo bezpośrednio z trybun stadionu, to z pewnością nie zrezygnują z kibicowania przed telewizorem.

Coca-Cola to z pewnością jedna z najpopularniejszych marek obecnych w sporcie

Marką nieodzownie kojarzącą się ze sportem jest Coca-Cola, która najbardziej przejawia się w piłce nożnej. Jest to najpopularniejszy sport w wielu krajach świata i dlatego Coca-Cola angażuje się w futbol już od ponad 90 lat! Czyli od organizowanych przez FIFA Mistrzostw Świata w Urugwaju w 1930 roku. Wartości kojarzone z piłką nożną i Coca-Colą są bardzo podobne: ORZEŹWIENIE, PASJA I RADOŚĆ, które jednoczą ludzi. Wszechobecna radość zwyciężania jest po prostu zaraźliwa i to w najlepszym tego słowa znaczeniu.

Tymbark reklamuje turniej „Z podwórka na stadion”

Kolejnym przykładem reklamy rozbudzającej PASJĘ I ZAANGAŻOWANIE jest reklama Turnieju Tymbarku „Z podwórka na stadion”. Stanowi ona idealne połączenie pozytywnych emocji z promowaniem młodzików w sporcie. Dzieci wyjątkowo potrafią przemawiać swoim zaangażowaniem płynącym prosto z serca, a ich radości i entuzjazmu nie da się zastąpić niczym innym! Dodatkowym elementem stanowiącym znaczące wzmocnienie przekazu tej reklamy jest muzyka. Porywa Nas ona swoim brzmieniem i jednocześnie potęguje doznawane emocje: radość wygranej oraz łzy i smutek wynikający z porażki.

Heineken wkręca fanów piłki nożnej

Wyjątkową popularnością w sporcie cieszy się marka Heineken, która potrafi dotrzeć do widza i swojego potencjalnego Klienta w każdej postaci. Najciekawszym przykładem, w moim odczuciu, jest reklama meczu UEFA Champions League Real Madryt vs AC Milan. Pomysł zorganizowania fałszywego wydarzenia, łączącego poezje z muzyką klasyczną w tym samym czasie co mecz, jest po prostu genialne! Wydawać by się mogło rzeczą niemożliwą, aby fani piłki nożnej opuścili jedno z najważniejszych wydarzeń sezonu. A jednak Producenci tej reklamy udowodnili, że wszystko jest możliwe! Chyba nie ma bardziej przekonującej reklamy, przy jednoczesnym zobrazowaniu jak wiele jesteśmy w stanie poświęcić dla wyjątkowo ważnych w naszym życiu osób. Rewelacyjna reklama – jeśli jeszcze jej nie widziałeś szczerze polecam! Koniecznie musisz to zobaczyć.

Reklama sportowa

Reklama sportowa wykorzystywana jest głównie wtedy, gdy promowany jest sprzęt czy jakieś wydarzenie sportowe. Ale równie często mówi się o niej, kiedy występują w niej sportowcy. Sławna postać jest z założenia dobrem podnoszącym prestiż marki. Wykorzystanie wizerunku znanej i lubianej osoby, za którą stoją pewne wartości to najprostszy sposób na zdobycie publiki i zaprezentowanie produktu. Ale czy w każdej reklamie warto wziąć udział? Z pewnością NIE. Przekonał się o tym, nawet taki słynny piłkarz, jak Ronaldo. Cristiano Ronaldo został głównym bohaterem reklamy marki Shopee i tym samym zaliczył swoje najsłabsze wystąpienie. Nie brakuje opinii, że to najgorsza reklama  w historii tego piłkarza. Choć z pewnością znajdą się również opinie, odnoszące się do poczucia humoru znanego sportowca.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

1 Comment

  1. Zbychu

    Mnie zastanawia, dlaczego sportowcy mają aż taki wpływ na ludzi, że byle średni grajek jest automatycznie kimś w rodzaju influencera.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *