Mogłoby się wydawać, że podczas pojawiania się nowych platform marketingowych, Facebook powoli odchodzi w zapomnienie. Teoretycznie jest tam jeszcze miejsce na reklamę, ale czy istnieje wystarczająca ilość odbiorców, którzy zechcą na nią zareagować i zwiększyć obroty naszego biznesu? Okazuje się, że zdecydowanie tak.
Co to jest Facebook i jak działa?
W 2003 roku na uniwersytecie Harvard powstał serwis, którego założycielem został Mark Zuckerberg. Na początku było to miejsce, gdzie można było przeglądać studentów uczelni, jednakże jego potencjał był na tyle duży, że w kolejnym roku został rozbudowany. W 2007 roku, po kolejnych odsłonach nowych funkcjonalności, Facebook dał możliwość podglądania, co robią znajomi. W tamtym czasie firma Zuckerberga rozwijała się w ogromnym tempie. Do akcji wkroczył Microsoft, który wykupił nico ponad 1,5% akcji firmy, płacąc za to ponad 240 mln dolarów. Już wtedy szacowano, że Facebook był wart ponad 15 mld dolarów, przy czym wciąż bardzo dynamicznie się rozwijał. W Polsce jego popularność zaczęła wzrastać mniej więcej od 2008 roku.
Facebook to najpopularniejszy portal społecznościowy, który gromadzi wokół siebie zarejestrowanych użytkowników prywatnych i biznesowych. To platforma, która umożliwia kontaktowanie się z innymi użytkownikami w bardzo prosty, intuicyjny sposób. To również miejsce na reklamę. Ze względu na swoją powszechność, platforma jest dziś dostępna zarówno w wersji na komputer, jak i w wersji na smartfona, przy czym ta druga jest użytkowana zdecydowanie częściej.
Każdy z użytkowników może na niej w szybki sposób stworzyć profil, na którym będzie mógł nieodpłatnie gromadzić zdjęcia, filmy, czy sieci kontaktów. Dziś Facebook jest jednym z podstawowych miejsc bytowania użytkowników internetu. Ciężko byłoby wyobrazić sobie świat bez niego. To tutaj dzieje się mnóstwo interakcji osobistych, ale też i wielkich kampanii reklamowych, które wciąż są w stanie podbijać świat. To miejsce na reklamę, które kipi możliwościami, z których zdecydowanie warto korzystać w przypadku posiadania swojej marki.
Czy Facebook jest dobrym narzędziem marketingowym?
Popularność platformy wciąż rośnie, chociaż dziś mało kto nie wie, czym jest Facebook. Ogromna ilość dostępnych funkcjonalności, prosta obsługa, przystępny design i świadomość, że każdy ma tam swoje konto, są wystarczającymi argumentami za stwierdzeniem, że jest to doskonałe miejsce na reklamę każdego rodzaju. Jak jednak używać Facebooka, aby miało to swoje efekty w stosunkowo krótkim czasie?
Przede wszystkim Facebook to wciąż ta platforma, którą wybiera się najczęściej do komunikacji z innymi. To często nieodłączna część codzienności każdego z nas. Nie musimy mieć na niej mnóstwa zdjęć prywatnych, aby wciąż aktywnie z niej korzystać. Rzeczywistość wskazuje bardziej na to, że wielu z nas nie do końca zdaje sobie sprawę, jaki potencjał marketingowy ma przed sobą. Facebook ma mnóstwo darmowych narzędzi marketingowych, ale też daje szersze możliwości osobom, które chcą zainwestować w reklamę.
Aby skutecznie szerzyć informacje na swój temat, warto być aktywnym. Regularne udostępnianie zdjęć, postów, czy też filmów na konkretne tematy sprawi, że zgromadzimy wokół siebie społeczność zainteresowaną naszymi usługami. Jeśli chcemy zorganizować konkurs na Facebooku, kilka zasad musimy zapamiętać. Przede wszystkim post konkursowy musi jasno mówić o tym, co musi zrobić osoba decydująca się na skorzystanie z możliwości wygrania nagrody.
W poście zwykle znajduje się więc informacja o konieczności polubienia posta, jego udostępnieniu, czy też o dodaniu konkretnego komentarza. Zawsze też warto jasno komunikować, że post jest współpracą, lub też wsparciem czyjegoś, lub też własnego biznesu. Każda otwarta, jasno określona droga do sukcesu jest na wagę złota.
Mogłoby się wydawać, że kiedy Instagram, czy TikTok opanowują media społecznościowe, Facebook odejdzie w zapomnienie. Jest jednak zupełnie inaczej. Gromadząc wokół siebie wiernych użytkowników, Facebook stał się dziś centrum rzeczywistości wirtualnej. Łącząc go z innymi kontami social mediów, można stworzyć coś na kształt swojej własnej przestrzeni, w której można wyrażać siebie w dowolny sposób. To również doskonałe miejsce na rozwijanie własnych pasji i biznesów, które w dobie rosnącej popularności pracy online mogą się stać wyjątkowo silnym przedsiębiorstwem. I to stosunkowo szybko. Facebook to miejsce na reklamę, które jest otwarte na każdą propozycję, zarówno od mniejszych, jak i od większych przedsiębiorców.