Facebook to serwis społecznościowy skupiający w obecnej chwili ponad 1,5 mld użytkowników. Ludzie obecni są w sieci, dlatego promocja własnej marki w takim miejscu jest czystą oczywistością. Kto jest obecny w internecie na serwisach społecznościowych ma większą szansę na sukces.
Promowanie marki na Facebooku
Facebook to jeden z najważniejszych portali społecznościowych, który wciąż rozwija się pod kierownictwem Marka Zuckerberga. W obecnych czasach FB daje ogromne możliwości do rozwoju swojej firmy. Jednak należy również uważać na zagrożenia jakie niesie ze sobą działalność w sieci. Serwisy społecznościowe to najróżniejsi ludzie, którzy mają odmienne charaktery, zupełnie inne poczucie humoru, dlatego każdy swój post trzeba rozważyć dwa razy. W innym wypadku możemy narazić się swoim potencjalnym odbiorcom. Jakie są zalety z promowania marki na serwisie Fb?
Maksimum rozpoznawalności
Osoby prowadzące fanpejdże mogą z nikomu nieznanej firmy urosnąć do kolosa działającego na rynku globalnym. Aktywne marki w sieci są na najlepszej drodze do tego aby stać się rozpoznawalnym wśród potencjalnej grupy odbiorców, która już niedługo może przerodzić się w realnych klientów korzystających z naszych usług. W pierwszej kolejności zróbmy wszystko aby zapaść w pamięć. Jednak niech będzie to pozytywne działanie kojarzące się chociażby z merytorycznymi wpisami, poradami, zdjęciami.
Promocja swojej marki
Facebook udostępnia swoim użytkownikom różne narzędzia, dzięki którym promocja danej marki, danego produktu będzie jeszcze bardziej skuteczna. Nasze kampanie prowadzone w takich serwisach będą jeszcze bardziej skuteczne. Pomóc w tym może chociażby Facebook Ads. Dzięki niemu reklama trafia do potencjalnej grupy odbiorców, która naprawdę będzie zainteresowana naszymi usługami (jak chociażby mechanik w danym mieście) niż do ludzi nie zainteresowanych naszymi produktami. Warto wykorzystać to narzędzie, jeżeli chcemy aby zyski stale rosły. Do tego każdy użytkownik ma również szansę sprawdzenia do kogo reklama do tej pory trafiła. Skuteczność fanpejdży jest bardzo łatwa do zmierzenia.
Pozytywny wizerunek
Fanpejdże pozwalają na przysłowiowe zmniejszenie dystansu pomiędzy klientem a producentem. Mamy możliwość aby pokazać swoją firmę od nieoficjalnej, bardziej ludzkiej strony – co może nam tylko pomóc. Przy czym w tej kwestii uważajmy na to co chcemy ujawnić, ponieważ nasi obserwatorzy są w stanie wyłapać najmniejsze detale, które w przyszłości mogą nam zaszkodzić. Bądźmy otwarci, życzliwy, starajmy się nie dystansować od swoich klientów. Każdy użytkownik oczekuje tego, że forma kontaktu na Facebooku będzie luźniejsza, mniej formalna. Starajmy się również zachować te zasady – nawet, jeżeli prowadzimy fanpejdż swojej firmy przekonamy się jak łatwo możemy zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy. Jeżeli damy się innym polubić i pokażemy swoja bardziej ludzką odsłonę, to na pewno będziemy zadowoleni już niedługo z zysków, jakie zaczną pojawiać się na naszym koncie.
Wierna społeczność
Nic tak nie nakręca naszych zysków jak wierna społeczność. Pamiętajmy o tym, że nie można zaniedbywać swoich odbiorców. Jeżeli do nas piszą poprzez serwis z jakimiś uwagami – nie bagatelizujmy tego. Odpowiadajmy, doradzajmy, proponujmy korzystne rozwiązania, dzięki czemu klient poczuje się ważny i pomimo negatywnych odczuć nadal pozostanie przy naszej marce. Za dobre słowo dziękujmy wyrażając nadzieję na dalsze korzystanie z usług. Warto dbać o mniejszą grupę klientów, która dzięki profesjonalnej obsłudze będzie polecać nasze usługi innym osobom. Nie zapominajmy również, że w momencie zapaści, która może nadejść w najmniej spodziewanym momencie, wierny klient zawsze pozostanie przy marce znanej i lubianej.
Facebook oferuje swoim użytkownikom nawiązanie trwałej komunikacji z klientami, dlatego należy zadbać o to. Kto nie docenia siły tej wiodącej platformy społecznościowej już niedługo może się przekonać o tym, że nie będzie miał żadnych szans bytu na rynku.
Potrzebny. Choć nie tak jak się wydaje.
Potrzebujemy facebooka do tego, żebyśmy mogli swobodnie kontaktować się z naszymi klientami. Niekoniecznie musimy im coś sprzedawać. Zobaczcie sobie np. takie akcje jak #LotDoDomy i #CargoDlaPolski – tutaj sociale wykorzystano do szerzenia informacji o programie, o lotach i o tym, jak można bezpiecznie wrócić do kraju. Niekoniecznie facebook musi coś promować.