Znalezienie osoby czy agencji, która wykona dla nas kampanię marketingową, nie powinno być lekceważone przez firmy, które na poważnie myślą o tym, żeby pozostać na dłużej w świadomości klientów. Jakie korzyści niesie za sobą postawienie na kampanię marketingową i czy rzeczywiście warto w nią inwestować?
Po co ten cały marketing?
Marketing to specyficzny rodzaj działań, uprawianych prawie w każdej firmie bez względu na jej wielkość. Działania te prowadzą do poprawy sprzedaży produktów lub usług i umocnienia konkretnego wizerunku firmy. Realizuje się je natomiast poprzez dobrze przemyślaną i zaplanowaną kampanię marketingową. Dzięki temu nie trzeba czekać zbyt długo na pożądaną reakcję ze strony odbiorców.
Marketing online czy offline?
Kampanię marketingową możemy prowadzić jednocześnie na dwóch frontach: w Internecie i poza nim. Oba sposoby są warte uwagi i oba wzajemnie się uzupełniają. Prowadząc kampanię marketingową wyłącznie zdalnie, tracimy bowiem cennych klientów, którzy nie korzystają na co dzień z Internetu, ale za to chętnie robią zakupy i są w stanie przeznaczyć na nie konkretne kwoty. Tradycyjne gazetki i ulotki wciąż bardzo dobrze oddziałują na odbiorców. Z kolei informatory cyfrowe mogą pomieścić więcej treści.
Komu zlecić kampanię marketingową?
Kampanię marketingową, równie dobrze może wykonać dla nas freelancer, jak i konkretna agencja. W przypadku osoby prywatnej całkowity koszt usługi może być nieco niższy, gdyż nie będziemy musieli płacić pieniędzy żadnym pośrednikom. Niemniej jednak w każdym przypadku, warto dobrze sprawdzić, z kim mamy do czynienia. Profesjonalny wykonawca będzie starał się wdrążyć do kampanii marketingowej jak najwięcej różnych kanałów. Zwiększy to jej skuteczność i pozwoli dotrzeć do szerszego grona konsumentów. Osoba taka będzie także w stanie wywiązać się z zadania w określonym czasie i z określonym skutkiem, podejmie inicjatywę, a także połączy kilka różnych działań jednocześnie.
Czy inwestowanie w kampanię marketingową faktycznie ma sens?
Odpowiedź wydaje się prosta: oczywiście, że tak! Dzięki niej możemy dotrzeć do interesującej nas grupy odbiorców, sprawić, że zaangażują się w płynący z niej przekaz i dokonają zakupu. To oczywiście niejedyne cele kampanii marketingowej. Może ona np. zachęcać maturzystów do wybrania konkretnego kierunku studiów na danej uczelni, promować festyn rodzinny, mobilizować społeczeństwo do zaszczepienia się przeciwko grypie albo informować o zmianie dotychczasowej nazwy firmy. Jak widać spektrum działań kampanii reklamowej może być naprawdę szerokie.
Podsumowanie
Kampanię marketingową może wykonać dla nas każdy, kto tylko ma jakiekolwiek rozeznanie w tym, jak wypromować markę, produkt czy usługę. Warto jednak poświęcić chwilę i znaleźć kogoś, kto zajmuje się tym zawodowo i wie, jak zaprojektować kampanię reklamową, która przyniesie nam oczekiwane rezultaty.