Czy warto komentować artykuły na własnym blogu?

Czy warto komentować artykuły na własnym blogu?

Blogować mogą wszyscy. Coraz więcej firm i osób prywatnych decyduje się na prowadzenie własnego bloga. Najważniejszy jest pomysł i content. Nie każdy blog zostanie oczywiście TOP blogiem odwiedzanym przez tysiące osób dziennie. Każdy jednak ma na to szansę. Wymaga to od autora systematycznej pracy, interesujących treści i co najważniejsze, interakcji z odbiorcą. Blog bez komentarzy czytelników jest prostolinijny i nudny w opinii odwiedzających.

Siła komentarzy na blogu

O popularności wpisu na blogu zazwyczaj świadczy liczba komentarzy pod postem. Wypowiedzi czytelników potwierdzają wiarygodność firmy czy też bloggera oraz zainteresowanie publikowaną treścią. Dzięki nim odbiorcy mają możliwość włączenia się w świat autora tekstu. To buduje relację. Interakcja z czytelnikiem jest niezbędnym elementem tworzenia pozytywnego wizerunku marki online. Każdy komentarz powinien doczekać się odpowiedzi nawet wówczas, gdy odbiorca ma odmienne zdanie. Co więcej, dwie sprzeczne opinie stają się podstawą nawiązania dyskusji na łamach bloga. Dialog z firmą potwierdza jej wiarygodność i co ważne, daje czytelnikowi możliwość poczuć się zauważonym. Marka tym samym daje przykład indywidualnego traktowania swoich klientów. Nie lekceważy ich opinii, a wręcz inspiruje się nimi.

Interesujący content

Komentarze po postem lub ich brak są jasnym dowodem na zamieszczenie intrygującego wątku. W przypadku niewielkiego lub nawet zerowego odzewu – marka powinna dostrzec jasny komunikat, że tego rodzaju zagadnienia nie interesują jej czytelników. By wstrzelić się idealnie w ich oczekiwania, warto systematycznie podpytywać w komentarzach o potrzeby odbiorców. To co firmie wydaje się interesujące, nie zawsze będzie w ten sam sposób odbierane przez drugą stronę.

Dialog na blogu

Interakcję pod wpisem można budować poprzez ciekawy content, ale również poprzez pytania. Warto zadbać o to, by post kończył się pytaniem, a nawet bezpośrednim zwrotem do czytelnika o jego zdanie na opisany temat. Dodatkowo treść nie zawsze musi wyczerpywać wątek w 100%. Dzięki tej taktyce, artykuł pozostawia ‘furtkę’ dla odbiorcy na dokończenie wątku w swoim komentarzu. W tej sytuacji zadaniem marki jest zwrócenie uwagi na uzupełnienie wpisu przez komentujących. Ważne, by nie zostawiać wypowiedzi czytelników bez reakcji. Oni wręcz tego oczekują od drugiej strony.

Komentarze na blogach są niezbędnym elementem budowania pozycji strony w wyszukiwarce Google. Tworzą dodatkowy ruch na blogu i wpływają na jego popularność w sieci. Interesujący, często nawet kontrowersyjny content, w wielu przypadkach jest udostępniany w social mediach wraz z komentarzem udostępniającego. Warto więc zadbać o pozostawienie rzeczonej ‘furtki’ dla czytelników i śledzić historię udostępnienia. To pozwoli marce odnieść się do wypowiedzi, podziękować za komentarz i zaprosić do dalszej rozmowy na blogu.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *