Narzędzia marketingowe wpływają na naszą pozycję na rynku. Kilkanaście lat temu znano tylko tradycyjne formy reklamowe, jak np. ulotki. Dzisiaj należy zwrócić uwagę nie tylko na tradycję ale również na content marketing pozwalający na pozyskanie większej grupy odbiorców produktów.
Unikalny content marketing w sieci
Zanim przejdziemy do korzyści płynących ze znajomości tego narzędzia, warto dokładnie wyjaśnić sobie to pojęcie. Jest to cała zawartość jaką można znaleźć na stronie, a więc treści, zdjęcia, grafiki, tytuły, meta tagi, video. Aby móc dać się zauważyć należy postawić na unikalny content marketing, który pozwoli na zdobycie wysokiej pozycji w organicznym wyszukiwaniu. Treści skopiowane z innych stron negatywnie wpływają na naszą widoczność w wyszukiwarkach.
Content marketing i SEO
Search Engine Optimization (SEO), czyli optymalizacja strony pod potrzeby robotów wyszukiwarki to jeden z bardzo istotnych. Dobry content łączy się z optymalizacją, dzięki czemu widoczność naszej strony będzie większa. Ważna jest merytoryczna treść danych wpisów, jak również odpowiednio wstawiane zdjęcia Zadbajmy jednak o format nagłówków w postaci H1, H2, H3 oraz obrazki z alternative text, które są lepiej “chwytane” przez roboty wyszukiwarki. Należy również pamiętać o krótkim ale bardzo istotnym meta opisie.
Zalety unikalnego contentu
Czy warto publikować content na największych portalach w kraju? Oczywiście, że tak, ponieważ mogą z tego płynąć dla nas ogromne korzyści związane m.in. z większymi zyskami firmy. Na początku działalności nie warto od razu rzucać się na wielką wodę, ponieważ nasza strona może zaginąć pośród prężnie działającej konkurencji. Ze spokojem a dojdziemy również do najpotężniejszych portali.
Do najważniejszych zalet odpowiednio dobranych treści oraz innych elementów składowych należy przyciągnięcie uwagi potencjalnych odbiorców zainteresowanych naszymi usługami. Po wpisaniu słów kluczowych w wyszukiwarkę poszukujący będzie klikał w link rekomendowany na stronie wyszukiwarki. Kolejną zaletą jest dostarczenie odpowiedniej wiedzy odnośnie zapytania jakie zostało użyte w wyszukiwarce. Niekoniecznie może ono odnosić się do zakupów, jakie chcemy wykonać. Ktoś być może będzie zainteresowany poradami budowlanymi. Odpowiedź może znaleźć na stronie producenta materiałów budowlanych. Jeżeli treść artykułu będzie merytoryczna, to klient na pewno sobie to zapamięta(może zamówić newsletter ze strony z aktualnościami), co najprawdopodobniej w przyszłości korzystnie odbije się na naszych zyskach. Merytorycznie zbudowane treści z odpowiednimi słowami kluczowymi można znaleźć na bezpośredniej www lub na serwisie partnerskim.
Ostatnia zaleta unikalnego contentu to przekonanie do zakupu danych produktów i usług.
Kampania content marketingowa
Dobrze dopasowany content marketing to wiele działań skupiających się na analizie i przygotowaniu. Analiza odnosi się w pierwszej kolejności do określenia potrzeb marki oraz określeniu grupy docelowej. Warto przeanalizować cały produkt – czy spełnia on odpowiednie standardy? Czy faktycznie jest on na tyle dobry aby móc walczyć z konkurencja obecną na rynku? Kolejnym działaniem jest ustalenie celów komunikacji. Należy opracować treści wpisów pojawiających się na stronie. Reklamując swoje ubrania warto postarać się o np.wpisy związane z poradami modowymi, najnowszymi trendami. Końcowym etapem jest określenie ilości treści jakie będą pojawiać się w systematycznych odstępach czasu. Nie można również zapominać o rodzajach wpisów (np. zaplecze, opis produktu, precel) nad którymi będą pracować specjaliści.
Unikalny content marketing umieszczony na dobrych portalach jest w stanie wysoko podnieść naszą pozycję, dzięki czemu będziemy cieszyć się ogromną popularnością.