Zdecydowaliście już, że marketing szeptany znajdzie się w strategii reklamowej Waszej firmy, jednak zastanawiacie nie od czego zacząć. Skuteczną wskazówką dotyczącą tego, jak prowadzić takie działania będzie Dokument Dobrych Praktyk Marketingu Szeptanego. Wskazuje on, jakie działania są dopuszczalne, a których powinniśmy się wystrzegać planując kampanię.
Dokument ten jest dedykowany m.in. agencjom reklamowym, reklamodawcom, uczestnikom kampanii oraz właścicielom serwisów i witryn www. Respektowanie tych norm jest potwierdzeniem profesjonalizmu i potwierdzeniem wysokiej jakości usług.
Za powstanie Dokumentu Dobrych Praktyk Marketingu Szeptanego odpowiadali polscy eksperci, którzy działali w nawiązaniu do kodeksu etycznego marketingu szeptanego. Spisano go w 2008 roku przez Word od Mouth Marketing Association. Jego celem jest informowanie klientów o tym, jakie wymagania powinni stawiać przed agencjami reklamowymi świadczącymi usługi z zakresu buzz marketingu.
Dlaczego warto rozpocząć działania z zakresu buzz marketingu?
Marketing szeptany to skuteczny sposób na wzmacnianie wzrostu sprzedaży. Umiejętne korzystanie z narzędzi, które oferuje ten segment reklamy pozwala efektywnie działać na konwersje bez ponoszenia dużych kosztów. Dobre praktyki WOMM to przydatna wskazówka, która powinna stać się lekturą obowiązkową każdego, kto w swoich działaniach biznesowych uwzględnia kampanie WOMM. Dzięki zapoznaniu się ze zbiorem zasad nie tylko mamy pewność tego, że zachowamy się zgodnie ze standardami etycznymi. Mamy również szansę zbudować bardziej skuteczną kampanię buzz marketingową.
Po co nam marketing szeptany?
Zastanawiacie się po co właściwie rozpoczynać przygodę z marketingiem szeptanym? Otóż tego typu kampanie to możliwość zbudowania zaangażowanej sieci odbiorców, którzy z czasem mogą zamienić się w stałych Klientów naszego esklepu. Ale to nie wszystko. Inicjatywy z zakresu WoMM to również świetne narzędzie budowania wizerunku oraz skuteczny sposób na wzmocnienie efektywności działań pcozycjonerskich.