Jest taki moment, do którego dociera większość firm działających w e-commerce. Czyli chwila, w której okazuje się, że ruch kierowany z Google Ads przestaje wystarczać. Bo potencjał tego typu kampanii na pewnym etapie przestaje wystarczać. Przedsiębiorcy stają wówczas przed dylematem. Co dalej? Skąd pozyskiwać kolejnych klientów?
Nikogo nie zdziwi fakt, że pozycjonowanie w marketingu online jest, jak pierwsza litera alfabetu w danym języku. Po prostu widoczność w Google to filar działalności e-commerce. Jednak inwestycje w pozycjonowanie są długotrwałe i wymagają ogromnego zaangażowania i niemałej cierpliwości. Dlatego tego typu działania powinny być podejmowane od początku działalności sklepu online, a nie w momencie, kiedy potencjał kampanii płatnych w Google przestaje być zadowalający. Wydatki na pozycjonowanie powinny być jedną z pierwszych pozycji w marketingowym budżecie, jednak musimy sobie zdawać, że na rezultaty tych działań trzeba będzie trochę poczekać. Dobra wiadomość jest taka, że inwestycja jest długofalowa również pod kątem trwałości wyników, co znaczy, że są to stabilnie zainwestowane środki.
Sklep społecznie aktywny
Media społecznościowe są obecnie nieodłącznym elementem życia. Dlatego warto czerpać garściami z ich potencjału i nauczyć się sprzedawać za ich pośrednictwem. Jak to robić? Przede wszystkim strategicznie! Co to znaczy? Powinniśmy wybierać takie portale, gdzie są nasi potencjalni klienci. Jeśli, więc sprzedajemy produkty dedykowane kobietom postawmy na Instagrama, a prezentując ofertę dla nastolatków wykorzystajmy możliwości TiKToka. Kampanie sprzedażowe przy wykorzystaniu social mediów to ważny element strategii rozwojowej każdego biznesu e-commerce.
Pisz, twórz i zaskakuj
Klienci lubią czuć zainteresowanie, dlatego wszelkie narzędzie takie, jak newslettery, czy rozwiązania z zakresu marketing automation są dobrym wyborem. Dzięki spersonalizowanym treściom oraz unikalnym komunikatom, klienci czują się wyjątkowi i nawiązują więź z naszym biznesem i klikają w nasze call to action. A my zyskujemy dodatkowy ruch. Ciekawym rozwiązaniem są też firmowe blogi, które nie tylko poprawiają skuteczność działań SEO, ale pozwalają kreować ekspercką pozycję naszego sklepu.
Pozyskiwanie ruchu to podstawowe zadanie marketingowców działających w branży e-commerce. Wymaga to nie lada kreatywności oraz wiedzy merytorycznej. Jednak odpowiednia strategia oraz ciągłość działań i szybkość reagowania pozwolą budować stabilną pozycję biznesu online.