Strona internetowa powinna być wizytówką każdej szanującej się firmy. Jej prowadzenie w obecnych czasach to obowiązek, który nie powinien być lekceważony. Dobrze zaprojektowana, wykonana i prowadzona strona będzie pomagać w budowie wizerunku firmy, a co za tym idzie w zwiększeniu sprzedaży. Jednym z warunków powodzenia jest tu skuteczne jej pozycjonowanie w rankingach wyszukiwarki internetowej.
Czym jest pozycjonowanie?
Każda strona powinna być jak najlepiej dostosowana do wymagań wyszukiwarki Google, która w większości krajów jest od lat niekwestionowanym potentatem. Google co jakiś czas zmienia swoje algorytmy, które ustawiają ranking stron. Jednak od dłuższego czasu najważniejszą rzeczą przez nie sprawdzaną jest jej jakość. Chodzi tu o jej przejrzystą strukturę, ale przede wszystkim o wartościowe treści na niej zamieszczone. Ważne też, aby do strony prowadziło jak najwięcej wartościowych linków. Ogół działań pozycjonujących nazywamy SEM (Search Engine Marketing) – czyli marketing wyszukiwarek. Składają się na niego działania SEO i PPC.
Działania SEO
SEO to określenie zaczerpnięte z języka angielskiego, czyli Search Engine Optimalization. Oznacza on optymalizowanie stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Działania te są niezbędne do skutecznego funkcjonowania strony. Czynności w ramach kampanii SEO opierają się na rozbudowie treści danej strony, poprawie jej technicznych aspektów, a także na zdobywaniu linków pozycjonujących z innych domen w Internecie. Ważne jest, aby zamieszczać na stronie odpowiednie słowa kluczowe, zbudować optymalne menu, ale przede wszystkim dbać o wartościowy content. Ten content, to nie tylko teksty, ale i zgodne z treścią zdjęcia, infografiki czy filmy. Powinny one być oryginalne, odpowiednio obszerne, urozmaicone i zawierające wspomniane już słowa kluczowe. Do tego dochodzą liczne drobne, ale ważne czynności, jak odpowiednie tytułowanie zdjęć czy opisy stron i podstron. Nie można także zapominać o jak największej liczbie stron zawierających odnośniki do naszej witryny.
Działania PPC
Skrót PPC (Pay Per Click) oznacza „płać za kliknięcie”, a kliknięcie przenosi użytkownika na konkretną stronę. Odnosi się on do płatnych reklam, które są świetnym uzupełnieniem działań SEO. Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że działania SEO wymagają cierpliwości, systematyczności i dłuższego czasu. Z kolei PPC to kampanie czasowe, np. gdy chcemy zapromować nowy produkt czy usługę. Ich podstawową zaletą jest właśnie szybkość działania. Dodatkowo reklamy PPC posiadają wiele opcji do wyboru, dzięki temu są bardzo elastyczne. Można nimi dotrzeć do węższego czy szerszego, ale konkretnego kręgu odbiorców. Wszystko zależy od specyfiki branży i od budżetu przeznaczonego na kampanię. Najpopularniejszymi przykładami PPC są Google Ads i Facebook Ads.