Rynek deweloperski wciąż rozwija się w Polsce mimo różnych trudności. Popyt na nowe domy i mieszkania zwiększa się stopniowo. Generuje to coraz większą podaż, co dla klientom wychodzi tylko na dobre. Jednak taka sytuacja zmusza deweloperów do walki o klienta. Działania marketingowe wydają się więc nieodzowne.
Tworzenie odpowiedniej strategii
Proces budowy osiedla jest długotrwały i przebiega wieloetapowo. W momencie rozpoczęcia inwestycji należy też ustalić profesjonalną strategię marketingową. Będzie ona nieodzowna na okres sprzedażowy, lecz oczywiście trzeba wszystko przygotować już wcześniej. Bardzo ważne jest określenie miesięcznej liczby mieszkań, które zamierza się sprzedać. W związku z tym trzeba wybrać odpowiednie działania marketingowe i opracować plan komunikacji z klientami. Ważne, aby strategia była na tyle ciekawa i skuteczna, żeby przyciągnąć jak najwięcej osób z danego obszaru.
Strona internetowa
W momencie rozpoczęcia budowy warto na jej terenie postawić duży baner z wizualizacją oraz adresem strony. Wiele z osób przechodzących czy przejeżdżających obok na pewno skusi się na wejście i obejrzenie szczegółów inwestycji. Informacje na stronie powinny być podany w prosty i atrakcyjny sposób. Zdjęcia, plany mieszkań czy nawet wizualizacje wideo powinny być wykonane i przedstawione bardzo profesjonalnie. Tylko wtedy potencjalny klient będzie miał poczucie, że dany deweloper to także profesjonalista i inwestycja jest bezpieczna.
Klient cyfrowy
W działaniach marketingowych powinniśmy być nastawieni na tzw. digital customera, czyli klienta cyfrowego. Osoba taka na każdym etapie procesu zakupowego korzysta z internetu, aby zdobyć interesujące ją informację. Trzeba więc, w ramach prowadzenia strony podjąć konkretne działania informacyjne. Oczywiście działania te nie mogą ograniczać się tylko do obszaru strony. Bardzo ważne jest tutaj założenie profilu na najpopularniejszych mediach społecznościowych. Wtedy też możemy budować wizerunek marki i wchodzić w interakcje z internautami.
Działania marketingowe
Lista konkretnych działań w ramach marketingu deweloperskiego jest długa i oprócz strony internetowej i mediów społecznościowych można wymienić inne działania. Mowa tu o systematycznym pozycjonowaniu danej strony tak, aby była wyżej od konkurencji. Ważny jest też marketing treści, dzięki któremu możemy publikować teksty, zdjęcia czy filmiki promujące markę w różnych obszarach. Można też wykorzystać płatne reklamy czy to na Facebooku, czy na Google. Reklamy te w początkowej fazie sprzedaży mogą być dla dewelopera bardzo skuteczne.