Marketing na GoldenLine?

Marketing na GoldenLine?

GoldenLine to serwis rekrutacyjny, będący polską odpowiedzią na międzynarodowy LinkedIn. Cieszy się on od wielu lat sporym zainteresowaniem użytkowników. Pojawiają się jednak głosy, że jego najlepszy okres się skończył i działania w nim można sobie odpuścić. Czy jednak słusznie?

Czym jest GoldenLine?

Jest to serwis społecznościowy, który skupia się na działaniach rekrutacyjnych i employer branding. Został założony w 2005 roku, a więc dwa lata po LinkedIn. GoldenLine oferuje zarejestrowanym użytkownikom rozmaite oferty pracy, założenie własnego profilu zawodowego, czy udział w licznych szkoleniach, pod kątem zawodowym. Z kolei pracodawcom, po założeniu profilu pracodawcy, serwis zapewnia możliwość przeprowadzania różnych działań rekrutacyjnych. Obecnie GoldenLine posiada ponad 2,5 miliona aktywnych użytkowników.

Działania marketingowe na GoldenLine

Serwis GoldenLine obok swoich funkcji rekrutacyjnych jest też bardzo dobrym obszarem do działań marketingowych. Przecież to aż 2,5 miliona aktywnych użytkowników, którzy są tam dla celów zawodowych. Serwis udostępnia narzędzia, dzięki którym można przeprowadzić różne działania marketingowe. Jednym z przykładów jest tu wykorzystanie grup dyskusyjnych. Osoby, które chciałyby przeprowadzić tam kampanię mogą tworzyć dowolne grupy z targetem dostosowanym do konkretnej marki czy branży. Grupy te mogą być zarówno otwarte, jak i zamknięte, co pozwala na stosowanie różnych strategii. Dodatkowo na serwisie można też tworzyć eventy, co pozwala na bieżąco informować użytkowników o ważnych dla naszej marki wydarzeniach.

GoldenLine a poprawa wizerunku

Na serwisie można też bardzo sprawnie budować wizerunek własnej osoby czy firmy. Dzięki potencjałowi serwisu i wszystkich grup tematycznych, można prowadzić liczne kampanie, które wpłyną na budowanie wizerunku marki. Przy odpowiednich działaniach można zaangażować pracowników firmy i zrobić z nich własnych ambasadorów. Na serwisie można też prowadzić mikroblog, który sprawnie będzie informował zainteresowane osoby o działaniach firmy.

Wydaje się, że prowadzenie działań marketingowych w serwisie GoldenLine wciąż ma sens. Serwis dysponuje podobną liczbą użytkowników, co polski LinkedIn. Wydaje się więc, że aby nie zostawać w tyle, trzeba prowadzić działania na obu serwisach.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

1 Comment

  1. Łukasz

    W ogóle to ktoś jeszcze korzysta z tego serwisu? Kiedyś to może, teraz wszyscy szukający zatrudnienia poszukują pracy korzystając z LinkedIn. Myślę, że wiem co jest przyczyną ….brak marketingu! Właściciele uznali, że skoro udało się stworzyć serwis, który znają wszyscy to po co się dalej rozwijać i inwestować? …błąd amatora szczerze mówiąc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *